Cronica de Filme

Dorian Gray. Downfall - Der Untergang. Judgment at Nuremberg. Dupa cum v-am spus, m-am pus pe vazut filme la greu. Ieri am bifat unul, Dorian Gray iar azi doua unul dupa altul, un maraton de 5 ore si jumatate de istorie. Sa incepem cu inceputul. Dorian Gray (2009) ecranizarea romanului cu acelasi nume de Oscar Wilde. Spre rusinea mea nu am citit romanul, dar daca se aplica regula inseamna ca este mult mai bun ca filmul, iar filmul a fost foarte bun (parerea mea). Lasand la o parte scenele de sex orgiastic care pigmenteaza atmosfera victoriana a filmului, povestea tanarului Dorian este absolut remarcabila. Dorind sa fie nemuritor, practic sa ramana mereu tanar, Dorian se joaca cu experientele vietii pana ajunge in punctul in care sufletul, ramas "inchis" intr-un portret al sau, incepe sa-l "manance" si sa nu-i mai dea pace. Un film, de nota 8 spre 9 din punctul meu de vedere!

Downfall, sau in varianta originala Der Untergang (2004) este acel film dupa care se fac mereu parodiile cu Hitler. L-am vazut astazi si mi-a placut, nu la nebunie, dar mi-a placut. Jocul actoricesc al celui care-l intruchipeaza pe Fuhrer este intr-adevar de luat in seama si te face sa te intrebi daca personajul istoric real a fost asa, sau mai rau? Oricum, actiunea este simpla dar puncteaza cateva povesti de viata dramatice care se contureaza pe fundalul decaderii puterii celui de-al 3-lea Reich construit de catre Adolf Hitler. Un film de nota 7 dar care merita vazut mai ales de cei care doresc sa-si imbunatateasca cunostintele de istorie!

Judgment at Nuremberg (1961) ultimul dar nicidecum din punct de vedere al valorii. Acesta este un film de nota 10 cu felicitari! L-am urmarit cu sufletul la gura pe tot parcursul celor 3 ore si am ramas uimita de tot! Povestea. Dupa ce importantii criminali de razboi au fost condamnati si inchisi, batranului judecator Dan Haywood ii revine datoria de a stabili vinovatia sau inocenta magistratilor ce s-au supus ordinelor hitleriste si au hotarat destinul unui numar mare de germani care au avut legaturi cu evreii. Printre cei acuzati este si specialistul in Drept, Ernst Janning. Dilema se naste din faptul ca acesti oameni au fost mai mult sau mai putin fortati sa faca ceea ce li s-a comandat de catre regimul nazist. Nu v-am convins? Atunci va spun ca printre actori se numara Spencer Tracy, Burt Lancaster, Marlene Dietrich si Judy Garland. Va doresc vizionare placuta si astept si alte recomandari de filme bune!